Aftelkalender: Van Palm naar Pasen

Deze aftelkalender Van Palm naar Pasen bestaat uit acht werkvormen. Op de eerste dag maak je een Palmpasenstok. In de dagen daarna staan we steeds stil bij één van de elementen van de Palmpasenstok.

Elke dag begint met een introductie. Daarna doe je de basis door de Bijbel erbij te pakken en een stukje te lezen. Je kunt het ook lezen in de Samenleesbijbel of de Bijbel in Gewone Taal (BGT). Vervolgens kun je kiezen of je de verdieping wilt doen. Deze is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar. Er hoort ook een verwerking bij elke dag. Maak een keuze uit de verschillende verwerkingen. Vind je ze allemaal leuk? Dan mag je ze natuurlijk ook allemaal maken! Na de verwerking mag je het ei inkleuren dat je bovenaan de pagina vindt. Hoeveel nachten nog tot het paasfeest?

Je kunt de werkvormen met elkaar als gezin doen, maar je kunt het vanaf 8 jaar ook alleen doen. In dat geval kun je een soort dagboek bijhouden. Dat doe je door elke dag iets op te schrijven in een schrift over het bijbelverhaal en de vragen daarbij. Doe je het vanuit de kerk, dan kun je iedere dag de vragen en/of verwerkingen met elkaar delen door bijvoorbeeld foto’s te sturen naar elkaar of bijvoorbeeld in een besloten whatsapp- of facebookgroep.

Bekijk ook de video van Jong Protestant over Pasen

Download de aftelkalender 'Van Palm naar Pasen'