Dit is mijn verhaal

“Wat doe ik als ik mij onzeker voel?” “Is de kerk een thuisplek voor mij?” “Hoe ga ik om met beschadigde relaties?” Het zijn vragen die jongeren zullen herkennen. Deze én andere levensvragen staan centraal in de programma’s van ‘Dit is mijn verhaal’.

De programma’s van ‘Dit is mijn verhaal’ zijn ontwikkeld bij audio’s en video’s van de tentoonstelling 'Dit is mijn verhaal: jongeren over geloof, hoop en inspiratie' van het Bijbels Museum. Ieder programma bestaat uit vier onderdelen en per onderdeel kun je verschillende werkvormen kiezen. Door de programma’s gaan de jongeren aan de slag met levensvragen.

De tentoonstelling was in 2020 op verschillende plekken in het land te zien en kwam tot stand met steun van het Fonds Kerk en Wereld, VSBfonds, Amsterdams Fonds voor de Kunst, Vermeulen Brauckman Stichting, Stichting Woudschoten en Stichting Rotterdam. Van 'Dit is mijn verhaal' is een prachtig (foto)boek gemaakt. Boek bestellen? Klik hier

Lees voordat je aan de slag gaat de handleiding 'Werken met Dit is mijn verhaal'.