Avondmaal | Introductie

Introductie

De jongeren verdiepen hun kennis over het Avondmaal (Maaltijd van de Heer) en andere maaltijden als kernmomenten in de christelijke geloofsgemeenschap. Ook ervaren ze de waarde van samen een maaltijd voorbereiden en houden.

Ze gaan in elke bijeenkomst aan de slag met korte, pakkende en actieve werkvormen die gericht zijn op de meervoudige intelligenties. Hierbij ontmoeten de jongeren ook regelmatig andere generaties uit hun gemeente.

Doelen

• De deelnemers raken (opnieuw) ingewijd in het Avondmaal.
  • De deelnemers leren en ervaren diverse vormen van ‘maaltijd vieren’ binnen de kerkelijke gemeenschap.
  • De deelnemers ontwikkelen voor zichzelf een idee welke betekenis het Avondmaal voor hen heeft.

Persoonlijke voorbereiding

Beantwoord voor jezelf de volgende vragen:

• Als er in jouw gemeente Avondmaal (Maaltijd van de Heer) wordt gevierd, ga je dan graag naar de kerk, juist niet, of maakt het je niet zoveel uit?
  • Wat zijn momenten of teksten/formules tijdens het Avondmaal (Maaltijd van de Heer) die je in het bijzonder aanspreken, of waar je moeite mee hebt?
  • Wat vind je zelf belangrijk of betekenisvol aan de viering van het Avondmaal?

Kies bij elke bijeenkomst welke werkvormen geschikt zijn voor jouw groep en verzamel alle benodigdheden voor de werkvormen.

Liedsuggesties

• Passende liedsuggesties vind je hier

Ga naar Bijeenkomst 1
Ga naar Bijeenkomst 2