De gemeente als familie

Korte beschrijving van de programma's:

Jongeren en volwassenen denken samen na over de kerkelijke gemeente als 'familie' en over wat dat betekent voor de onderlinge verbondenheid. Door het afleggen van een hindernisbaan met extra belemmeringen, merken ze dat mensen elkaar nodig hebben om verder te kunnen komen. Vervolgens bespreken ze aan de hand van enkele Bijbelteksten in welke opzichten de kerkelijke gemeente lijkt op een familie. Naar aanleiding van een liedje van Elly en Rikkert denken de deelnemers na over hun 'rare' eigenschappen, hun talenten en hoe ze die talenten zouden kunnen inzetten voor de gemeente. Ook wordt hun onderlinge verbondenheid op een speelse manier zichtbaar gemaakt.

Doelen van de bijeenkomsten:

• De deelnemers beseffen dat ze deel uitmaken van de gemeente als 'kerkelijke familie'.
  • De jongeren maken kennis met volwassen gemeenteleden en hun ervaringen met de gemeente als 'familie'.
  • De deelnemers ontdekken dat ze een onmisbaar deel zijn van de gemeente.
  • De deelnemers denken na over hoe ze hun talenten zouden kunnen inzetten voor de opbouw van de gemeente.