Kliederkerk buiten: Samen vieren

Deze viering is geschikt als afsluiting van het buitenprogramma op een buitenlocatie of een binnenlocatie mist er voldoende ruimte is om de 1,5 meter afstand te bewaren en niet meer dan 30 personen bij elkaar (vanaf 1 juli 100). Of je kunt de viering via beeldbellen doen, gebruik hier bijvoorbeeld Zoom, Google Meet of Microsoft teams voor, net wat jullie beschikbaar hebben. De link naar het beeldbellen dien je vooraf te sturen naar de deelnemers, zodat iedereen op tijd kan aanhaken. Communiceer ook duidelijk de tijden dat je online start.

Hieronder vind je verschillende ideeën voor verhalen, liedjes, gebeden of verwerkingsvormen voor jullie Klieder-viering bij het scheppingsverhaal uit Genesis 2. Kies er een aantal uit die passen bij jullie Kliederkerk.

•  Steek een kaars aan, God brengt licht in de duisternis.
  •  Bij een online viering vraag je of iedereen een kaarsje wil aansteken op de plek waar zij zitten en bij een fysieke afsluiting kan een ieder die wil een kaarsje aansteken aan de grote kaars (het grote licht van God). Zoals God het licht maakte op de eerste scheppingsdag, zo mogen wij dat licht verder brengen in de wereld.
  • Draai een film met natuurbeelden en laat iedereen noemen/opschrijven waarvoor hij of zij dankbaar is in de schepping: Waar geniet je van? Wat vind je mooi?
  • Lees het Bijbel verhaal voor uit Genesis 2
  • Laat de verschillende ontdekken plekken terugkomen in je verhaal

Foto's kijken

Wanneer jullie de activiteit Sporen van Gods schepping hebben gedaan, kun je de foto's in de viering bekijken met laptop en beamer. Eventueel kunnen de groepjes die de foto's hebben gemaakt er wat bij vertellen. Bekijk van te voren de foto's even en maak eventueel een selectie. Dit kan ook bij een online viering.

Gebed

Geef elkaar allemaal een hand en dank God dat je elkaar hebt en je niet alleen hoeft te zijn. Bij een online viering vraag je of de groepjes die bij elkaar zijn elkaars hand willen pakken en dat je in gedachten elkaar vast houdt.

Liederen