Teken je familie

Bijbeltekst
"De Heer had beloofd dat hij aan Sara zou denken. En dat deed hij ook. Abraham was al oud. Maar de Heer zorgde ervoor dat Sara zwanger werd en dat Abraham en Sara een zoon kregen. Dat gebeurde een jaar nadat God het tegen Abraham gezegd had. Abraham noemde hun zoon Isaak. Sara zei: ‘God heeft ervoor gezorgd dat ik weer kan lachen. En iedereen die mijn verhaal hoort, zal ook blij zijn. Niemand had tegen Abraham durven zeggen dat ik nog eens een kind aan de borst zou hebben. Want Abraham is al zo oud. Toch hebben we een zoon gekregen’".
Genesis 21:1-6

Nodig

• Tekenpapier
  • Voorbeeldafbeeldingen van vervoersmiddelen
  • Potloden, stiften, krijtjes etc.

Abraham kreeg uiteindelijk een grote familie. Toen hij 100 jaar oud was, werd zijn beloofde zoon Isaak geboren. Sara was toen 91 jaar oud.

Teken je eigen familie in één van de vervoersmiddelen.

Voorbeeld gespreksvragen

• Als gezin zijn jullie ook op reis: op reis naar de toekomst. Wat is jullie droom voor de toekomst? Kun je dit ook tekenen?
  • Iedereen die bij God hoort, is ook één grote familie.
    Kijk eens om je heen, wat vind je van jullie kliederkerk-familie?