Vliegtuigwedstrijd

Bijbeltekst
"Jezus zei: 'Denk aan de wind: die waait waarheen hij wil. Je hoort hem, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij naartoe gaat. Zo is het ook met de Geest: je weet niet waar hij vandaan komt en hoe hij werkt. Want hij hoort bij de hemelse wereld. En iedereen die door de Geest geboren wordt, hoort ook bij de hemelse wereld."
- Johannes 3:8

Nodig
- A4tjes
- Pennen en potloden
- Voorbeelden van verschillende soorten vliegtuigjes
- Een ruimte om de vliegtuigjes te gooien, met een startstreep

Organiseer een vliegtuigvouwwedstrijd.
Iedere deelnemer kind vouwt  een vliegtuigje van papier. Een kind en volwassene kunnen samen een vliegtuig bouwen, of ze doen beiden zelfstandig mee aan de wedstrijd. Ze kunnen ook eerst even oefenen met het vouwen en gooien van een goed vliegtuigje. Het wedstrijd-vliegtuigje wordt ingekleurd en/of er wordt een naam op geschreven. Vervolgens laat je de deelnemers vanaf een bepaald punt de vliegtuigjes gooien. Het vliegtuigje dat het verst komt, wint!

Als je bij/in een kerkgebouw samenkomt, kun je de kinderen vanaf de kansel of het balkon (of een ander hoog punt) het vliegtuigje naar beneden laten gooien.Zoals de vliegtuigjes door de zaal of kerk zweven, zo wil de Heilige Geest ook bewegen en beweging geven!