Leesroosters

Het oecumenisch leesrooster dient als basis voor de zondagsroosters: de bijbelleesroosters die in de Protestantse Kerk worden gebruikt. Bij het oecumenische leesrooster zijn liedsuggesties het Liedboek te vinden.

De zondagsroosters bieden uitgebreide zondagsgegevens: data, naam en kleur van de zondag, psalm, bijbelteksten, landelijke collectes en Bachcantates. Het gaat hier om de jaarlijks en driejaarlijks terugkerende gegevens.

Zie rechterkolom voor downloads.

Dienstboek Protestantse Kerk

In Dienstboek een proeve deel I: Schrift – Maaltijd – Gebed en Dienstboek, en in Dienstboek een proeve deel II: Leven – Zegen – Gemeenschap zijn verschillende leesroosters opgenomen.

Op Dienstboek.nl zijn deze leesroosters te downloaden als word-document en als pdf-bestand.