Abraham, Isaäk, Jakob | Verwerking: Instastory

Deze werkvorm is een onderdeel van Bijeenkomst 2: Abraham, Isaäk, Jakob van Catechesemethode Overhoop.

Instastory eigen leven

• Duur: 30 minuten.
  • Nodig: mobieltje met Instagram en wifi.

De jongeren hebben vast een (vage) voorstelling van hun eigen leven over 10 jaar. Dit zetten we om in beeld door een instastory te maken. De vraag die daarna centraal staat is: welk verschil kan God hierin maken?

Geef de jongeren nu de opdracht een instastory te maken over hoe zij hun leven over 10 jaar voor zich zien. Vraag ze hierbij twee foto’s toe te voegen die laten zien hoe God een verschil zou kunnen maken in hun leven. Ze mogen ook één instastory maken met een groepje van 3 of 4 jongeren, om het iets makkelijker te maken.

Rond de werkvorm af door elkaars instastory’s te bekijken. Vraag, indien nodig, wat toelichting bij de foto’s.

Tips

• Heeft jullie kerk of jeugdclub een instagramaccount? Plaats jullie foto's dan op die platformen of tag de accounts zodat het gerepost kan worden.
  • Tag @jongprotestant in de stories!