Jouw kerk gaat verbouwen en heeft een commissie in het leven geroepen om na te denken over de kleuren en de inrichting van het gebouw.

Jij vlogt regelmatig over woninginrichting en jouw kamer is absoluut 'the place to be' vanwege de enorm leuke manier waarop jij hem hebt ingericht. Daarom meldt je je aan voor de commissie, maar je mag niet deelnemen: want dat mogen alleen volwassenen…

Als anderen je onderschatten vanwege je leeftijd is dat frustrerend. Jij komt niet echt tot bloei en de omgeving kan niet profiteren van wat jij kunt. Een gemiste kans dus!
David werd ook onderschat, onder andere door zijn broers. Hij liet het er echter niet bij zitten! (lees hierbij ook 1 Timoteüs 4:12 en neem dit advies van Paulus mee in het gesprek).

Lees met de jongeren 1 Samuel 17: 12-54

• Wat roept dit bijbelgedeelte bij jou op?
  • Herken je je in David? Waarom?
  • Herken je de reactie van de broer van David?
  • Lees 1 Timoteüs 4:12 met de jongeren, wat betekent dit voor hen? Hoe kunnen zij dit in de praktijk brengen?